Thursday

Cintaku Pada Mu


Ya Allah.....
Aku telah meletakkan dan memberikan sepenuhnya hati ini kepadaMu untuk dilindungi daripada segala kejahatan yang akan merusak kemuliaannya.

Ya Rabby.....

Seandainya hati ini ingin Kau berikan kepada makhluk ciptaanMu, berikanlah kepada khalifahMu yang turut mencintaiMu supaya hatiku tidak pernah berhenti daripada berzikir kepadaMu dan rahmatilah diriku dengan limpahan kasih sayangMu... ya Allah.

Ya Allah....
Jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.

Ya Muhaimin.....
Jika hatiku selalu bergetar, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya berpaut padaMu agar tidak aku terjerumus dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana......
Jika aku jatuh hati jagalah hatiku agar tidak berpaling dari Mu.....

Ya Rabbul Izzati.......
Jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan Mu....

Ya Allah.......
Jika aku menikmati cinta kekasihMu janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah......
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu..

Ya Allah......
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...


Ya Rabbana..... Taqabbal minna Innaka antas sami’ul Alim watub Alaina Innaka anta tauwwaburrahim, birahmatika ya Arhamar Rahimin....Amin Yarabbal alamin.....

“Aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu.
Jika kau hilangkan agama daripada dirimu,
hilanglah cintaku padamu”

No comments:

Your Comment